Tadeáš Spěváček se vrací na závodní tratě

V nadcházející sezoně 2024 bude možné po více jak desetileté přestávce opět vidět na závodních tratích formulového jezdce Tadeáše Spěváčka. Čerstvě třicetiletý okruhový jezdec, který debutoval roku 2008 v rámci MMČR okruhové divize 3 (tehdejší Národní formuli), se vrací na trať s poněkud nezvyklým závodním náčiním a to s formulí 3 z roku 1966.

Návrat k závodění s formulí po letech

Tadeáš v průběhu několika sezon, které absolvoval v rámci okruhového MMČR a později také v rámci CEZ ESET V4 cupu pod divizemi 3 a 2, prostřídal několik monopostů, jako byly například formule Van Diemen RF-01, MX 1-11 či formule Gloria. Tehdy v průběhu let startoval jak pod svým rodinným týmem, tak také v týmu mistra republiky Igora Lešinského, Karla Jílka nebo týmu mladých talentů Josefa Křenka Formula Star. Tentokrát však bude na startu s naprosto odlišným monopostem, jelikož se jedná o takřka šedesát let starou formuli.

Renovaci monopostu udělal František Spěváček

Obnovený monopost Tadeáše Spěváčka, archív týmu

za kompletní renovací tohoto stroje stojí majitel rodinného týmu Autosport Team Spěváček bývalý okruhový a vrchařský závodník František Spěváček. On sám s ní po čerstvě dokončené renovaci ve svých 75 letech absolvoval závod do vrchu Zbraslav-Jíloviště v kategorii historických formulí. Tadeáš měl šanci si ji vyzkoušet před letošním „ostrým“ nasazením v rámci volného podniku závodu do vrchu. Letos bude však součástí seriálu Grand Prix historických vozidel, který zavítá mimo jiné také na okruh do Brna, kde bude součástí tohoto podniku závod historických Formulí 1 vyrobených do roku 1985. Zároveň má v plánu se zúčastnit vybraných podniků závodů do vrchu.

Autosport Team Spěváček

Plány JMT Racing a rozhovor

Dnes jsme si k rozhovoru vybrali stáj, která zásobuje svými vozy okruhové závody v ČR, za stáj JMT nám na dotazy odpovídal Jiří Koldinský. 

Stáj JMT je na okruzích již delší dobu, kdy vlastně stáj vznikla a pod jakým názvem jste začínali? 

S motorsportem jsme začali v roce 2011 na vysoké škole – ZČU v Plzni. Naší iniciativou se podařilo založit první tým formule student (v některých zemích formule SAE) v České republice. Těchto mezinárodních závodů se účastní více než 300 týmů z celého světa a o prestiži svědčí sponzoři a partneři – ZF, Dallara, Red Bull F1… Během tří let se nám podařilo vybudovat funkční tým a účastnit se prestižních závodů Formula Student UK (Silverstone), Formula SAE Italy (Varano de Melagari) a Formula Student Hungary (Gyeor). Poté jsme tým předali našim nástupcům a velmi úspěšně funguje dodnes. 

Po ukončení studia jsme chtěli v závodech pokračovat a založili si soukromý tým Racing Engineering,, koupili starší formuli Škoda, s nedokončenou přestavbou na motorkový pohon. Přestavbu dokončili a s formulí jezdili Carbonia Cup. Po několika letech fungování a postupu do vyšších soutěží jsme dostali dopis od Španělského týmu se stejným jménem. Ustoupili jsme a přejmenovali se na JMT Racing. 

Kdo byl prvním jezdcem vaší stáje a jakého dosáhl největšího úspěchu? 

První jezdec naší stáje byl Filip Turek, udělal s námi první krůčky v okruhových závodech a později dosáhl i na titul mistra ČR. Bohužel už v jiné formuli, která byla větší a lépe vyhovovala jeho fyzickým dispozicím. Na společné časy rádi vzpomínáme a kdo ví, třeba opět někdy usedne do našeho monopostu. 

Představte nám trochu portfolio závodních vozů, které nabízíte jezdcům na závodní okruhy? 

Portfolio je opravdu široké, nabízíme dva cestovní vozy, oba v kategorii do 2000ccm – Audi A3 a Renault Clio Sport. Jsou vhodné pro začínající jezdce, do Carboniacupu, nebo na naše testovací dny, které pravidelně pořádáme.  

Z formulí máme k dispozici 2x formule Renault Campus 1,6 což je typická školní formule, F4 Tatuus – T014 což je první generace formule 4 s motorem Abarth 1,4 Turbo, od loňského roku nabízíme i nejnovější generaci F4 Tatuus – T421, moderní, bezpečný monopost disponující i systémem Halo.  Se všemi je možné absolvovat testování, Carboniacup a s nejnovější F4 i šampionát F4 CEZ. 

V loňském roce ve stáji JMT Racing přibyla nová F4 Tatuus, chystáte se opět do seriálu F4 CEZ? 

Jednoznačně ano. Věříme, že seriál má velkou budoucnost a nabídne dobré závodění za rozumné peníze pro začínající piloty, přicházející z motokár. Je to akreditovány šampionát FIA, což samo o sobě značí jistou kvalitu. Další zárukou je zkušený promotér, pan Josef Křenek. I proto jsme vloni objednali další F4 a na roštu tak budou dva monoposty JMT Racing. Jezdeckou sestavu oznámíme v březnu.  

Jak hodnotíte účast vaší stáje v minulé sezóně na okruzích a řekněte čtenářům kdo dosáhl největších úspěchů na dráze? 

Celkově sezonu hodnotíme jako úspěšnou, odjeli jsme velký počet závodů bez odstoupení, otestovali a nastavili novou techniku. Pokud bych měl vybrat konkrétní jména a výsledky, pak je to Jakub Matušek, odjel první závody ve formuli, startoval jen v polovině závodů Carboniacupu, a přesto vybojoval třetí místo absolutně ve F4. Dále Roman Roubíček, během roku naskočil poprvé v životě do formule a odjel pěkné závody v Carboniacupu i v F4 CEZ. V F4 dokonce vyhrál Rokie Rocket Cup, takže skvělé výkony od Romana. Zapomenout nelze ani na první závod s novou F4, kterou jsme přivezli 6 dní před startem, částečně v krabici. Po hektickém týdnu šroubování a nastavování přišla odměna, když celý víkend výborný Honza Rieger zajel v mokrém závodě 4.místo a k pódiu chybělo proklatě málo. Tento výsledek zatím žádný Čech nepřekonal. Co říct víc, byla to krásná sezóna.  

Honza Rieger – Tatuus T421 – F4 CEZ – stáj JMT Racing © Vláďa Rožánek

Co chystáte na letošní sezónu, jakých seriálů se budete zúčastňovat? 

Zůstaneme věrni Carboniacupu a F4 CEZ. Jako novinku se zúčastníme kompletního Drexler cupu s Formulí 3 (Dallara F320) Romana Roubíčka a nevylučujeme start ve vybraných závodech v Italském šampionátu. Samozřejmě bude pokračovat v pořádání testovacích dnů. 

Jaké závodní okruhy patří svým zázemím k těm více oblíbeným? 

Tohle je těžká otázka. Most je srdcová záležitost, je to naše domácí trať a vždy tam rádi jezdíme. Když pak vidíte zázemí Redbull, Silverstone, Paul Ricard, Monza, Imola je to prostě jinde. Navíc Italští fanoušci jsou neuvěřitelní. Na obhajobu Mostu, jsou jinde i ceny za pronájem okruhu. Ještě si zde neodpustím poznámku k aktuálnímu tématu. Někteří lidé v Mostě protestují proti hluku z Autodromu, vytvářejí štvavou kampaň a argumentují tím, že jinde okruh ve městě není. Doporučuju návštěvu Monzy nebo Imoly, Okruh tam je v zastavěné části města a jezdí se tam denně. Těmto lidem zřejmě nedochází ekonomický přínos okruhu. 

Nabízíte svezení také méně zkušeným jezdcům a kam se případně mohou obrátit? 

Nabízíme svezení i naprostým začátečníkům, vše vysvětlíme a naučíme. Můžeme nabídnout profesionální koučink a postupně ze školní formule dorůst do F4. Je možné i školní formuli absolvovat závod Carboniacupu.  V některých termínech je možnost svézt se i vlastním sportovním vozem na okruhu. Kontakt je možný přes facebook.com/JMTRacingEngineering nebo email info@jmt-racing.cz Případně našich webových stránkách www.jmt-racing.cz 

Co byste na závěr vzkázal fanouškům okruhového závodění? 

Užijte si novou sezonu a přijeďte se na nás podívat !

https://jmt-racing.cz/

Děkujeme za Váš čas a ochotu k rozhovoru a nad stránkami s motoristickou tématikou závodů na okruzích zase někdy na shledanou. 

Vláďa Rožánek a Jiří Koldinský 

Subscribe To Update

Get the latest creative news.



    0
      0
      Your Cart
      Your cart is emptyReturn to Shop